Saturday, August 31, 2013

Salam Merdeka 56 tahun 2013

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE 56 BUAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA; TANAH SEMENANJUNG, SABAH DAN SARAWAK.

56 Merdeka Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku




Lirik
Janji hati suara cinta sakti
Cinta agung dari jiwa ternyala
Janji tanah lahir aku cintai
Aku rela sama membela

Pengorbanan jangan diluka
Khianat janji hilang jasa
Ku mencari hati mulia
Aku sanjung pencinta bangsa

Usah rajuk jauh hati rindu
Nafas lain haluan seketika
Aku rayu wira hati sayangku
Ini bukan mainan cinta

Pengorbanan jangan diluka
Khianat janji hilang jasa
Ku mencari hati mulia
Aku sanjung pencinta bangsa

Janji janji cinta
Pengorbanan jangan diluka
Khianat janji hilang jasa
Ku mencari hati mulia
Aku sanjung pencinta bangsa
Bila janji terlukis indah
Usah lagi kau buru cinta
Aku serahkan hati asmara ku
Kini bebas hati bersatu
Ooo hati…



Lirik | Bapak
Bapak
Lihat ladang kita
Terbentang luas
Subur dan menghijau
Tanah yang merdeka

Bapak
Ini rumah kita
Pusaka peninggalan
Untuk melindung
Keluartga yang merdeka

Bapak
Yang hendak ku kata
Pengorbanan mu
Memberikan kami
Kelahiran yang merdeka
Terima Kasihku
Generasi baru

Lirik | Warisan
Disini lahirnya sebuah cinta
Yang suci abadi sejati
Disini tersemai cita cita
Bercambah menjadi warisan

( korus )
Andai ku terbuang tak diterima
Andai aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan cinta ini

Betapa
Dibumi ini ku melangkah
Keutara selatan timur dan barat
Ku jejaki

Aku
Bukanlah seorang perwira
Gagah menjunjung senjata
Namun hati rela berjuang 
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini

( ulang korus )

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Aku lah penyambung warisan


Try dengar lagu Radio Malaysia. Memang unik dan bersemangat!!~

p/s: teringat masa sekolah dulu pulun baca tentang sejarah tanah air, sejarah Perdana Menteri. Masa tu lah tahu betapa payahnya untuk mengecapi apa yang kita ada kini. Sampai mati pun saya akan ingat...

No comments: