Tuesday, September 15, 2009

di hujung Ramadan yang Mulia [119 P7]

"rindu dan sepi ku bermusim di rantauan, kini Syawal kembali, tengah halaman..."
haha x sangka bulan puasa dah hampir tiba ke penghujungnya dan Syawal semakin kunjung tiba. bukan tak terharu dgn pemergian Ramadan ini tapi insyaAllah, semoga panjang umur dan bertemu Ramadan Al-Mubarak yang berbahagia ini pada tahun hadapan. eh, lupa lak!!! assalamualaikum... ekceli [cett, omputih!!! haha] aku bukan nak cerita pasal bulan puasa or raya. entry kali ni berkisarkan keGERAMan aku terhadap seseorg yg aku tau, aku tak sepatutnya marah kat dia. sebab apa? sebab mungkin dia tak tahu, tak faham... tapi sebagai manusia, takkan benda macam tu x terlekat dalam hati dia. huhu
kalu ikutkan hati, nak aje aku bg short notice kat dia [tulis kat kertas dan letak kat bwh pintu], 'BUDI BAHASA BUDAYA KITA'. tapi... takkan aku nak tulis dalam BM lak. ah, pedulik apa!!!! yg penting, kalu nak duduk kat Malaysia, nak belajar kat IPT tempatan, mesti belajar BAHASA MELAYU (BBM 2401). aku selalu aje menjerit kalu dia dah mula buat perangai. hadoi... lama2 nti org ingat aku kena histeria la pulak. hadoi... tension tau, tensionnnn!!!!!! dia tu pun satu... takkan x pernah tgok aku tutup pintu camne. penuh kelembutan [bukan lembut yg cam sotong tu. hikhik] tapi penuh cermat. bukan main GEDEGANGGGGG!!!! je. kadang tu dalam masa 5 minit, lebih dr 4 kali GEDEGANGGG!!!! dia buat. habis bergegar birai tingkap aku. punyalah kuat. see... dia baru je buat lagi. hadoi... dah la x senonoh!!!!! benci tol la dapat jiran bilik camni. masa2 mula2 aku masuk sini, yg jd jiran aku kakak melayu yg keje kat fak seni bina. dia tu pun kaki GEDEGANGGGG!!!! gak... tp yg ni dahsyat sgt. akak tu ada slownyer sikit. lepas kakak tu pindah [dia kawen daaaa....], anje masuk jd jiran baru aku. aku dah x dgr lg bunyi GEDEGANGGG!!!! dah. lepas anje x jd jiran aku lg, masuk la pulak minah arab [iran ke iraq ke... aku xnak amik pedulik!!!!]. kali ni jiran aku ni mmg dahsyat. kalah kakak seni bina tu. sikit2 GEDEGANGGG!!!!! tension ooooo.... agaknya, uamh dia kat nun sana tu xde pintu kot. so jd x pandai nak guna pintu. huhuhu
oh, sebut pasal pintu, aku berbalik kepada perangai x senonoh jiran aku ni. mmg diorg ni x suka mandi erk??? pg2 x pernah aku nmpk dia mandi. pastu, mlm nak dekat tgh mlm bru mandi. yg aku x gemar... bila dia start nak masak. bukan x bg dia masak... [aku tau la kdg2 mknan kat Malaysia ni x menepati selera mereka] tapi sisa makanan tu janganlah main campak je kat sinki, kat tempat cuci baju. heyyy.... panas dah ni!!! huhuhu owh, ye! lagi satu perkara yg amat amat amat tak senonoh. usu pun ada cerita... diorg ni kalu Qada Hajat, kenapa xnak tutup pintu erk??? betul la umah diorg xde pintu. teruk tol!!!! aku dah kena dua kali. apa2 la minah ni!!!! bukannyer tau malu. pastu leh lagi sengih2 kat aku. nak aje aku simbah dgn air basuhan baju aku. geram dan sangat gerammmmm!!!!! ingat cantik sangat ke??? kalu cantik tu xpe jugak!!!
apalah nasib aku ni... dah menyampah dah aku dgr cerita pasal diorg nih. laki ke pompuan ke... sama aje. ada gak member aku [lelaki] cerita pasal ketidaksenonohan perangai diorg. tergamam jugak aku bila wee [kosmate] bgtau yg diorg ni bercukur segala bulu diorg kat toilet [benda ni x salah] tapi x cuci sinki balik. Ya Allah!!!! tak senonoh tol. geram!!! geram!!!! ah, lantak situ!!! kalu aky dah x sabar nanti, pasti ada yg terima 'love letter' dari aku. huh, aku pedulik apa!!!
p/s: jgn bg aku marah!!!!
p/s 2: kalu anje dtg sem depan, aku nak suh minah tu blahhh dari bilik sebelah bilik aku ni.
kesian... eh, sekian... terima kasihhhh!!!!
wasalam...

No comments: