Tuesday, September 1, 2009

usu yang bengang... aku pun!!!

assalamualaikum... dan salam sejahtera.
alhamdulillah... dah sebelas ari umat Islam berpuasa. aku pun sebelas ari gak. blm ponteng lagi. hope2 ujung2 bulan la erk. hehe haaaa... berdasarkan tajuk yg tertera di atas, agak lewat aku meluahkan di dlm blog ni. kenapa? sbb kejadian ni berlaku pd minggu lepas. tp xde la lama sangat sbb best gak kalu kumpul bnyk2 pastu luahkan tp.... nak perap lama2 tu yg payah tu. hadoi... susah kan? elok x yah berkawan dgn org. huhu
bengang? ini bukan lagu Akin af7 erk. ni lagu yg berdondang sayang dalam hati jiwa nurani usu dan aku. usu bengang n aku kena tempias. hadoi... apa la nak jd dgn dunia ni... [eh, xleh salahkan dunia sbb dia akan sentiasa berputar tanpa jemu.] punca dan sebab?! perlu ke aku cerita? [kalu x sebut nama, bukan hukum mengumpatkan? hehe] ntah la... kalu aku, benda yg berlaku tu adalah benda kecil semata tapi diperbesarkan sbb saja nak nampak cam gempak. huhu cian kat usu sebenarnya... ada ke patut atas alasan yg logik, usu menjadi mangsa. satu ari tu, usu dtg jumpa aku... [masa dan lokasi terpaksa dirahsiakan demi menjaga nama dan hati pihak tertentu.] org yg menjadi punca tu ada dgn aku masa tu. so, bila usu dtg, tetiba A**** jd pendiam dan x bertegur langsung dengan usu sedangkan bukan x kenal, bukan x rapat malah berkawan bagai nak rak sebelum ni. dgn aku-aku sekali dia tak tegur. bila aku cakap... "bye..." sbb aku nak balik, dia terus x pandang apatah lagi nak balas ucapan aku. hadoi... kritikal betul masa tu. usu pun jadi pelik. pelik yg teramat sangat sbb kenapa x tegur. nak kt dia x dengar, aku x caya sbb dia x pakai earpiece pun. huhu apa nak buat ni? makin lama makin menyakitkan hati. aku ingat bulan pose ni aku nak ubah mind set aku supaya selalu berfikiran positif. tapi kalau jadi macam ni... aku pun jadi jahat balik la. ingat boleh la aku nak berubah. hmm.... yg aku boleh cakap, satu je. BIAQ PI LA SAMA DIA. huhu kejam ke? x kot... ini baru sikit. huhu
apapun, aku cuba lagi untuk meneruskan apa yg aku nak buat. yalah, nak buat apa lagi. berdoa? rasanya dah berkalam tapi... mungkin belum dimakbulkan kot sbb maybe aku x cukup ikhlas. huhu atau ada yg lebih baik untuk aku nanti. hehe sabar je la hati... akal akan sentiasa menemani.
adios, terima kasih.
p/s: selamat berbuka puasa...
p/s 2: aku nak tido. trimas...

No comments: