Thursday, September 17, 2009

terkenang jua 2~

assalamualaikum... kali nak cerita tentang apa yg berlaku pd aku setahun lepas [sehari sebelum raya...] pada waktu tu... aku kehilangan seorang sahabat [jiran aku... membesar bersama dr kecik smp la besar. sama2 masuk tadika, masuk skool rendah, masuk skool menengah...] dalam kemalangan jalan raya. yg sadis nya, dia lagi 30 minit je nak sampai umah...

kejadian berlaku dekat satu kawasan kilang UNITATA [jln nak ke sabar bernam.] kawan aku ni dr KL dgn 2 org lg... yg tinggal hanya sorg je... itupun nyaris2. dia pun hampir nak terjoin kawan yg lagi 2 tu... sedey nyer.... puncanye: bukan salah kawan2 aku tu... ada india mana ntah mabuk minum todi dan bawa motor and lastly, dia hentam kawan2 aku... tambah menarik ceritanya bila motor yg kawan aku bawa tu terbabas ke tengah jalan dan ada kereta kat belakang. uishhh... aku mmg x dpt nak bygkan...

bila nak menjelang raya ni... aku teringat akan mereka. entah la... semoga roh mereka dicucuri rahmat. yg jd nak nangis ni bila aku jumpa mak dia. mak dia seronok sangat bila jumpa aku. yalah... mesti dia teringat anak dia. errmmm... nama beliau ahmad muzaffar... mmg kawan yg baik. masa kecik2 dulu, aku slalu main dgn dia. kalu bergaduh tu, tak usah cakap la... selalu aje bertekak tp baik balik tanpa minta maaf. uiks, cam lampu kalimantang. leh on n off ble2 masa. huhu

apei... aku minta maaf erk... aku doakan kau sejahtera di sana...
halim... kau pun sama...

p/s: ahmad muzaffar bin mohamad dan abdul halim bin ramli... semoga rohmu dicucuri rahmat. al-fatihah...

p/s 2: berhati-hati di jalan raya... aku sekali sbb sok aku dah bertolak dah...

p/s 3: SALAM LEBARAN BUAT SEMUA...

1 comment:

::alwaniamalini:: said...

sobsob..baru baca kisah ni..sedihnye :(