Tuesday, January 18, 2011

rindu rumah (^__^)v

saya rindu nak balik rumah... huhu haihh~ mood macam2... rindu kopok losong laaa... rindu nasi kandaq laaaa... hadoi.... saya rindu kucing saya. owh rindu famili adalah wajib! hehe

nak stori pasal kucing laaa... kucing yang comel2... haha mama n abah dok bising sbb kutip kucing aje kejenya. bukan kte... akim!!! hahaha

kita mulakan dengan Bismillah... yang ni Mekmek nama dia...


Mekmek ni pelik... ok, sebenarnya dia mcm kucing normal lain. yg pelik pasal ibu kucing ni ialah dia kuat meroyan bila beranak, anak dia mati. mungkin sesetengah org ckp, meroyan tu perkara biasa tp... bila si Mekmek ni meroyan, dia akan curi anak kucing lain, sorok bawah kerusi. kalau dia nak bela, xpe la jugak. ni x... dia biarkan aje. penat wooo nak layan kucing ni. haha masa dia kecik2 dulu, dia selalu silap mami. ada ke dia lari terkedek2 dgn Puma [nanti cter...] terus masuk umah dan terus tuju kat sekor kucing jantan untuk minta susu... tengok2 pakcik dorg. haha mami dia selamba je tengok anak2 dia salah mami... apa punya kucing daaa... si Mekmek ni dah banyak kali bunting dan beranak. cuma masa 1st time dia bunting, kami xtau bila dia beranak sbb tau2 aje perut dia dah kempis. sejak tu dia meroyan curi anak kucing lain! huhu haaa... sy penah ckp dkt Mekmek ni. ntah2 anak dia kena culik dengan bunian! haaa... takut sudah!!!~ weeeeuuuuu...~~

7hb Dec aritu, bersamaan 1 Muharam, Mekmek ni beranak... ni anak2 dia. Kit dan Chiki. sekarang ni mama dan abah tengah bertahan menjaga dua ekor anak kucing nakal ni! hihi sori...

si Kit... ada mcm muka mami dia x?? hehe



Chiki... suka guling2 atas karpet...



cari punya cari... baru perasan, xde gambar Puma.... haaa... yg terlentang ni namanya Puma. ibu kucing... ada 3 ekor anak. yg besar nama Chiko... yg kecik, baby lg... lahir 27hb Dec ari tu... x terambil lak gmbr anak2 si Puma ni. huhu

ni la Chiko... kucing kesayang semua... yalah, ni aje kucing yg ada dulu sblm Chiko dpt adik n sebelum Mekmek beranak! hihi



sedapnya dia tidur!!! dah la sama kaler dgn simen!!! hahaha nsb bek la ada stokin.... hihi masa ni tgh main berita jenayah dgn akim... Chiko buat lakonan jd mayat! betul... Chiko mmg suka main dengan akim... pe aje akim buat, dia join!huhu

okey, skrg nak cter pasal kucing yg dikutip pula....

yang hitam ni ibu kucing... pakcik saya punya! tapi sejak pakcik sakit, ktorg amik kucing ni n bela kat umah... dan sebenarnya, dia sangat takut dgn org! cmne leh kutip kucing ni?? owh guna kan kloroform utk pengsankan kucing2 ni... haha ok, nampak sgt bohong! hmm... umah pakcik sebelah je dgn umah saya... maka halau je, dia pun sampai ke umah. haha kami letak nama si ibu ni ialah Mak Itam. yg kat belakang dia tu... tong minyak hitam kereta. ok, back to da topic! anak kucing yang comel tu tentu2nya anak Mak Itam... nama dia Rambo... dia ada kembar. namanya Baby... Baby sgt penakut!!! bunyik tapak kaki org berjalan je pun dia dah lari lintang pukang. huhu Mak Itam ni ada 2 lg anak... mama letak nama Milo n Koko. sebab musabab diorg x tinggal
dgn ktorg... entahlah, xtau nak ckp! hihi

encik Abang! haha dia ada kembar, nama adik. Abang dan Adik... kegemaran Abang adalah kokak [mksdnya ialah gigit ye tuan puan... hehe] kaki orang. ah, tension!!! lagi 1 kegemaran Abang n Adik ni adalah panjat bumbung umah!!! entah apa la yg syok sgt duk lepak kat bumbung umah tu... panas ada laaaa.... huhu

yg ni Adik... [sila rujuk gmbr di bwh...] masa awal2 dia datang umah dulu, ingat dia ni betina. muka bukan main cun lagi! rupa2nya dia ni jantan!!! patutlah ble panggil dia Kakak, dia buat derk je... haha abah pun penat nak daftarkan nama2 kucing ni kat jab. pendaftaran negara. ok, yg ni tipu! hahaha

yang konon putih suci tu, namanya Boboi. ni pun kucing kutip gak. haha dulu, masa jmp dia, dia sgt kurus! telinga dia panjang... comot... sakit perut... tp skrg ni dah hensem dah. sgt nakal!!! mama dan abah x tahan dgn perangai dia.. suka buli budak kecik! haha owh... dulu masa Boboi ni kecik, ktorg bg dia tedibear.. punyalah dia suka. bila dah lama dia tinggalkan, ktorg pun amikla tedibear tu, simpan balik dlm kotak. satu ari tu dia jumpa balik tedibear dia. terus dia amik dan bawa lari... siap simpan dekat dapur, bawah tangga. xmau ktorg amik kot... haha bijak... bijak...


ok, yang ni nama dia Chu... embah depan umah punya... umur dia 9thn... apa lagi, kutip la! embah x kisah pun walaupun abah bgtau dia yang kami dah culik Chu. lagipun, Chu dah xmau blk umah dia. maka, akhirnya bermaustatin di umah kami! Chu suka makan ayam rebus, ikan kembung rebus... dah tua kot. haaa... Chu juga suka makan cucur udang, cucur kelapa, dan nuget ayam! sosej Chu x suka... nasib Chu laaa... sampai je kat umah kami, kami tukar nama dia jd Atok! hahaha

p/s: ok, nama samaran sy dlm PCD ialah cat... haha

p/s 2: segala yang tercatat adalah benar. tiada yang benar melainkan yang benar belaka! haha sekian...~

3 comments:

::alwaniamalini:: said...

alalala comey! atok hemsem! ahahaha

L.R said...

waniiii!!! lama x dgr cter anda... haha rindu!!!

TheShida said...

gila banyak! gila banyak comel! haha...

eh nnt tlg jawab tag kat blog saya ye ^^,