Thursday, July 25, 2013

Kenangan #Hati terusik

Hmm... dalam bulan puasa macam-macam benda saya terkenang. Hmm... teringat masa kanak-kanak. Terbayang masa SPM dulu dalam bulan puasa... 10 tahun dah tinggalkan zaman persekolahan. Terkenang masa MUET dulu dalam bulan puasa... Teringat zaman-zaman belajar di U... dengan aktiviti kolejnya yang setiap tahun mesti buat minggu penghayatan Ramadan la... masak bubur lambuk la... sebelum puasa dah sibuk masak-memasak untuk sumbangan Aidilfitri kepada tentera Malaysia.

Oh, sebenarnya saya bukan aje teringat bulan puasa! Tapi terkenangkan si dia yang jauh di mata dan jauh di hati. Err... jauh ke?? Huhuhu jauh la kot sebab dah jauh kenangan itu ditinggalkan. Hmm... bila fikir balik, yalah, zaman tu, muka sememeh aje... dengan tudung senget benget... mana tau nak berkemas bagai. Zaman persekolahan la katakan. Hahaha

'Sekali sekala ada... ada rindu yang datang tiba-tiba...' (Alyah: Tak mungkin kerana sayang)

Oh pertama kali jumpa, saya tak perasan pun dia! Sedar akan kewujudan dia bila dia duduk di sebelah kiri saya. Hehe itu pun tak pandang sangat sebab saya syok sembang dengan budak sebelah kanan saya. Lepas tu, masih tak ada apa-apa lagi. Esoknya saya perasankan dia lagi bila dia pakai baju melayu dan siap bersongkok. Smart dowh! Hahaha dia memandang saya dari jauh... dengan senyuman! Melting tetiba! Huahaha opss...tergelak besar pulak! malamnya, kami duduk di meja berasingan tapi masih bersebelahan. Try to capture his pictures, his team actually, but malu pulak... But my friend said, dia nak datang ambil gambar kita orang tapi tak sempat. Huhu Keesokkan harinya, kami berbalas pandang. Tak tahu nak feels apa time ni. Kami yang biasanya lambat ni tetiba rasa pelik apabila dia menunggu kami dan dia lead kita orang balik ke hotel. Sementara tunggu cikgu datang dengan kereta, kami lepak dengan cikgu yang dari Terengganu. Sama-sama nak balik negeri masing-masing. Tetiba dia datang dan bersembang dengan cikgu tu. Sesi pengenalan yang agak pelik. Oh, mungkin kami ni budak-budak kot! Hahaha

Ok. Stop writing about this thing. Rasanya memang tu zaman hingusan kot... Bila dah besar ni, difikirkan semula, err... macam janggal aje! Huhu

Saya yang pakai spek. Nampak sangat kecomotannya! haha miss them!!~

Saya yang 10 tahun selepas gambar di atas. Hahaha ni pun masih comot gak... 

Ahhh... bila nak kaya ni??? Hahahahahaha

No comments: