Friday, July 19, 2013

Hati Sebak #Kes poligami

Assalamualaikum. Rasanya ramai dah tahu kes Ashraf Muslim dah kahwin lagi satu kat Thailand sana. Haishh... Dah tak terkomen apa dah dengan kisah aktor ni. Simpati saya pada Dayana melimpah ruah. Faham sangat perasaan seorang wanita apabila kasih sayang seorang suami berbahagi. Hmm...

Ni nak share luahan hati Noor Dayana Lokman kat dia punya FB.

Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah

Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…

Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan

Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu

Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah

Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia

Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..

Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah…
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan.

Menangis saya baca luahan hati Dayana.

Tabahlah wahai sang pencinta. Allah tahu apa yang terbaik untukmu.


Lagu ni buat sang suami yang rasa cam tak sabar nak kahwin lain...

p/s: saya tak benci poligami tapi saya tak pernah menyokongnya... maaf!

2 comments:

superengineermummylife said...

kat beautiful nara kate sajak ni org lain tulis.... kompius2...

Unknown said...

@superengineermummylife

xtau laaa... suka hati depa la. hikhikhik