Monday, January 17, 2011

:.cerita cinta.:

soal hati... ~saya dan KEKASIH

okey... kali ni saya nak story pasal KEKASIH saya? [owh, saya ada kekasih? of coz la ada... tapi kekasih saya ni... selalu aje saya lupakan. huhu] DIA punya sifat penyayang... dan waktu saya susah, minta je DIA tolong. sure DIA datang membantu! kalau susah hati, terus aje mengadu dekat dia. memang sporting!! dan after tu, terus rasa tenang. hebat kan?? sangat-sangat beruntung dapat KEKASIH macam ni... x pernah rasa sakit hati. bila-bila... di mana saja... boleh terus contact dia. sebab DIA dekat di hati ni! yalah, nama pun cinta kan? =)

tapi kadang-kala saya ni alpa... tak ingat pun kat DIA. tapi... DIA tak kisah pun sebab ramai lagi yang ingat kat DIA. apapun, sayalah yang rugi... kalau rindu dekat DIA, baca aje surat2 yang DIA bagi... macam-macam nasihat ada kat dalam. siap ada contoh supaya saya senang faham. dan dalam surat-surat yang DIA bagi, DIA bgtau apa yang DIA suka... apa yang DIA x suka...maka kalau nak DIA sayang kat saya, saya knelah buat benda yang DIA suka kan?? (^__^)v

sebelum ni, saya pernah frust. memang sedih giler la masa tu. ya la! cinta bagai nak rak, pastu putus di tengah jalan. tapi dengan DIA ni, DIA x kisah langsung. boleh dengar lagi cerita saya. siap bagi semangat lagi. tapi saya jeles dengan DIA! ramai sangat orang jatuh cinta kat DIA. dan saya xnak mengaku kalah. kena usaha betul2 ni!

kalau difikirkan balik, terlalu banyak yang DIA beri... saya? xpernah beri dia apa2... nak balas jasa pun xtau. huhu segala keperluan hidup... dan... apa saja, semua dia beri! kadang-kala malu pun ada... huhu teringat pepatah lama; 'orang memberi kita merasa, orang berbudi kita berbahasa!' maka... pandai-pandailah membalas budi!

KEKASIH saya ni suruh saya belajar... kalau boleh belajar macam2 sebab DIA kata, tanpa ilmu, segala amal yang saya lakukan adalah sia-sia... baikk!!! saya akan belajar rajin2. yeahhh~

sebenarnya, ada perkara yang saya nak bgtau. err... saya sebenarnya belum pernah berjumpa dengan DIA. huhu belum bersedia kot... huhu tapi DIA berjanji, suatu hari nanti, pasti akan jumpa gak! takut pun ada... tapi saya kena prepare awal2... dalam keadaan sekarang ni, saya rasa harinya macam dah dekat aje... takuttt~~

hmm... apapun, saya kena buat DIA sayang dekat saya lebih! sebab DIA dah janji... kepada sesiapa yang DIA sayang, DIA nak bg hadiah special punyaaa... yang x pernah terfikir punya!

ah, semakin panjang menulis ni, semakin rindu lak! saya akan cuba mempertahankan cinta suci ini... walau nyawa digalang ganti, menggadaikan cinta teragung ini, tidak sama sekali!! walaupun tak pernah berjumpa, saya bahagia di sisiMu... ALLAH SWT... cinta teragung!!

dipetik dari TINTA MUJAHID

p/s: credit to... not sure sape yang karang cerita cinta ni... saya jumpa masa saya tengah kemas buku2 di stor. nak anta barang2 p kilang recycle.. =)

p/s 2: saya edit utk mengelakkan plagarism... haha [mcm nak tulis tesis lak. alamak!!! kne writing ni!! huhu]

p/s 3: owh... masa saya taip cerita cinta ni, Tahajud Cinta menjadi background music saya. =)

4 comments:

TheShida said...

alo xde butang 'like' nak tekan...haha

Unknown said...

haha ada kat fb erk.. nti kte tag shida... =)

Khairahimo said...

2 la.. nk like juga.. huhu..

Unknown said...

cik khai, sila like di fb erk. nti sy tag anda... hehehe