Saturday, April 4, 2009

SYUKUR... alhamdulillah atas kurniaanNya

"... syukur sungguh di hati ini... dikurniakan teman sejati... menunjuk jalan dekatiNya... tika diri dalam kebuntuan... betapa aku menghargai... kejujuran yang kau beri... mengajar ku mengenal erti... cinta hakiki yang abadi... tiada yang menjadi impian... selain rahmat kasihMu Tuhan... yang terbias dalam ketulusan... sekeping hati seorang insan... bernama TEMAN..."

(UNIC: sebuah pertemuan)


sepanjang saya hidup selama 23 tahun ni... banyak yg saya belajar. sgt2 banyak... yalah, ilmu dan pengalaman tu datang dari Dia. ilmu dan pengalaman yg penting dlm menempuh kehidupan yg semakin hari semakin mencabar. ekceli, tulisan saya ini saya ingin dedikasikan [bukan daddy kasi or bg, tau!!] utk SAHABAT saya yg tersayang. SAHABAT yg sporting, yg x pernah berkira atas apa jua benda pun, yg sentiasa ada kala ketawa dan menangis... [kdg saya menangis sorg2 sbb malu nak kasi tunjuk kat org len. hehe], yg sentiasa berdiri di sisi dan belakang saya utk bg support... [bkn menyokong kesalahan yg saya lakukan...] dan segala kebaikan yg dihulurkan kepada saya tanpa merungut atau mengharapkan sebarang balasan.

sungguh saya menghargai hamba-Tuhan-yang-diutuskan kepada saya. sejak saya melangkah ke alam persekolahan -tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, matrik, universiti- hidup saya tak pernah sepi. bnyk belajar daripada mereka. yalah... bila kenal ramai org, banyaklah ragamnya. di situlah pengalaman dikutip.
BAHAGIA... itulah perkataan yg paling tepat utk menggambarkan apa yg saya rasa tatkala ini.
bukan senang utk menggapainya... banyak yg perlu dititikberatkan... elemen paling penting adalah bertolak ansur... sungguh... kalu bertolak ansur, menerima seadanya, xkan ada masalah yg timbul dlm perhubungan persahabatan...

saya suka mengenang kenangan lalu. semasa tadika...
~ina, suhaida, zira, shima, apai (allahyarham), zul, sufi, faizal, siti, dan saya dah tak ingat lagi dah kawan2 yg lain~
[kenangan ini menjelma setelah 17 tahun berlalu]



semasa sekolah rendah...
~saadah, ramadhan, adnan, akmal...~
[saya tak simpan kenangan yg banyak semasa di tahun 1 sebab setahun saja saya di sana]
~ina, aida, anis, ayuni, aqmar, ezreen, yati, hana, shikin, zul, faizal, kiah, shahril, shima, fatiha, raj, usha, sutha, zira, nasrul, saiful, azhar, fitri, hashimah, dan...~
[semuanya setelah 15 tahun lepas... otak x dpt save bnyk2]
semasa sekolah menengah rendah...
~as, zanah, hairul, rizal, shahril rizal, halil, fairuz, amran, siew deng, siau mei, gayatri, vigneswary, izzati, unaizah, izma, farah, hafifi, shahrizad, aminul, dila, mazeyana, ct fairuz, choon leong, kin teng, perk har, nazira, noor lia, dan... ntah-sape-lagi-ntah~


semasa sekolah menengah atas...



~zana, sutha, ain sadali, lai ting, ayu, anis, saiful, asiang, ai chin, choon kwei, anim, dayana, lee phei, dayah ismail, cubby, vicky, aman, hamni, usha, raj, najuwa, dayah supian, zul, mohan, ron, vishnu, ekin, leha, ain~

semasa matrik...
~farah, nazihah, yasmin, nani, sheetah, farhana (ada 3 org), hana, ika, liyana (sekejap je kat matrik), hasan, naim, iman, zul, loges, shahril, halim, nazrah, faezah, salmiah, hasnal, salman, mazni, nazri, mieza, nisa, mus'ab, yun, kamal, yanot, dan...??~
[bnyk memori kat matrik tp... biar saya sendiri yg pendam apa yg berlaku]


semasa universiti


~budak2 kolej ktdi -terlalu ramai kalu nak taip nama diorg. ngee-, kosmate -nor, dhina, chan2, tini, jun, wani, fairuz, rosie, farah, tong, shida, fazlin, saiful, lokman, ronie, pda, yana, zue, sarah, za, farhah, maria, leysia, juju, jojo, joe, akram, how nang, chua, kee, wan lin, rathi... (ramai sgt la...)~


semasa berkelana...
~khairul syafiq, shamini, irran irman, luqman, taqiyuddin, ten, safiah...~
[ni je yg saya sempat berkenalan ketika di MTARP, 7 tahun lalu]


apa yang saya nak beritahu, saya nak ucapkan TERIMA KASIH BANYAK2 atas setiap titis peluh, butir bicara, dan kudrat yg lahir utk saya. saya tak dapat membalasnya... hanya Dia yg dapat membalasnya... dgn kurniaan yang tidak terhingga. amin...



special THANKS for fairuz, rosie, wanie, nor, dhina, chan2, tini... 3 tahun bersama kalian macam dah selamanya bersama. suka duka, nangis tawa, susah senang, sama2 turun p telaga kalu xde air kat floor, sama2 duduk kat restroom dan buat bising dan kena marah, sama2 naik bas p kelas, sama2 turun kafe makan tengah hari, sama2 berkongsi cerita walaupun final year dah kena halau dari floor crystal, sama2 merungut dgn aktiviti kolej yg xpernah abis, sama2





video

3 comments:

miraeydora said...

apsal pic mira tk de kt stu gak ek...
bkn blik mira (181) tu tmpt utk melpak gak ke dlu..
~hahhahahaahhah~

PuTeRiSHaFLyNn said...

ala... jgn merajuk.
nti akak buat version lain erk. hehe

Anonymous said...

yanaaaaaa....
irran irman is mine..taqyyudin is my bro...hehe