Saturday, December 1, 2012

persiapan meraikan cinta

assalamualaikum. hye semua! =) oh, kali ni saya nak share cerita pasal majlis bertandang abang saya dan pasangannya. hmm... hampir sebulan majlis berlalu tapi cerita belum basi lagi. hehe

majlis ni majlis perkahwinan pertama dalam keluarga saya. yalah, sebab abang saya anak sulung. ngee~ agak celaru+kelam kabut+ringkas tapi alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar walaupun hujan sangat lebat di waktu kemuncak majlis.

kami sekeluarga decide tarikh 3 minggu sebelum majlis berlangsung. random aje... bila bincang dengan ahli keluarga yang lain, mereka kata sempat. jadi, terus kami mulakan persiapan. boleh dikatakan, setiap hari saya akan keluar mencari barang untuk persiapan. abang dan ayah pulak kerja. hadehhh... haha

cari bunga telur, cari langsir, jahit langsir, cari hiasan bilik pengantin, cari barang andaman, cari bahan untuk masak kenduri, cari air minum, pi pinjam pinggan+mangkuk+gelas+tray+sudu+periuk, cari barang untuk gift... dan di tengah-tengah kesibukan (2 3 hari lagi nak kenduri) saya kena selsema! hadoi... memang tak boleh gerak dah. nak buat macam mana... asyik kena hujan aje. sebab tu jatuh sakit. haha

makanan pulak, kami tender dekat seorang makcik ni. dia memang pandai masak. memang sedap masakan dia. =) menu yang disediakan;

-nasi beriyani dan nasi putih
-ayam golek ayam goreng rempah
-kurma daging dalca ayam
-jelata acar buah
-daging masak hitam manis
-sambal tempe+kentang
-pecal
-air berkarbonat
-tau fufa tembikai

pelamin pula... last minit baru cari. sebab mula2 cadang nak buat sendiri, tapi saya dah tergolek selsema maka cari jugaklah. nasib baik zaihan nak ambil lagi tempahan. hihi

special thanks to kak siah and her colleagues because being with us for two days... to cik mimah and cik bedah to the kangkung, kak imah and mak long for acar buah yg awesome, green mart for help us to book air berkarbonat, wak taufik for bring us to take a cake at shawqis, my naughty cousin, ijah, for being our photographer, also my lovely cousins, saol and nurul, for being bridesmaids... and to all unmentioned above, you know who you are, thank you very much! may Allah bless us all. aminnn...

p/s: gambar upload nanti. hehehe



No comments: