Wednesday, October 21, 2009

IPLC 2009 di crowne plaza mutiara hotel, kuala lumpur

assalamualaikum... dah 2 ari aku x masuk opis [masuk utk punch in n out je...] sebab aku p seminar. huhu seminar yg xde kaitan dgn projek or keje aku tp best sebab dpt jumpa delegasi luar yg hebat2... berpangkat doktor, prof.. yg majoritinya adalah org putih. huahuahua nama konferense tu INTERNATIONAL PALM OIL LIFE CYCLE ASSESSMENT CONFERENCE 2009 kat Crowne Plaza Mutiara Hotel Kuala Lumpur. kalu naik monrail, berhenti kat Raja Chulan. betul2 depan stesen monorail. huhu ianya menceritakan tentang bagaimana untuk memantapkan penggunaan minyak sawit ke tahap maksimum dan juga penghasilan biofuels daripada minyak sawit. pada aku, banyak info la yg aku dapat... oh, ya! first day aku p dgn yana, kak faz, [anak dr.makmom] dan shida. johnny [anak dr.makmom gak...] dah p dulu tapi second day ni aku p dgn yana je... yg lain ada hal sendiri. huhu johnny seperti biasa, p dulu. huhu yg paling best makanannya memang mantap dan abang MC nya hensem... hehe tp sepanjang presentation tu, aku dok menguap je. haha abis sepinggan mentos yg diorg bagi aku telan. hehe

ni la tempatnya... 5 stars tu... hehe
ada seperkara yg aku x berapa puas hati. semasa hidangan makan pagi dan petang, tidak disediakan kerusi dan meja dan kami makan dgn berdiri!!! x proper langsung tp aku tengok mat saleh tu rileks je... ktorg je yg rasa x selesa. dah biasa kot... pastu kalu dah sampai masa kene masuk ballroom balik, bukan nak panggil elok2. ada ke patut mainkan loceng. hadoi... pe punya adap la. tang yg ni... fail~
tak banyak gambar sebab sepanjang hari penuh dgn presentation. saat ni la aku merasa bagaimana berebut naik LRT dan monorail dan juga perasaan org yg bersesak2 ketika pergi dan balik kerja. huhu tp semalam... ada 1 kapel ni... sangat sweet. rasanya dalam linkungan usia 60++ tapi sangat romantik dan caring. auntie tu senyum aje n uncle tu pun ramah, siap greeting aku lagi. hehe yg sedeynye... diorg bukan org Malaysia. diorg org luar... org putih. huhu kalau la semua rakyat Malaysia berkasih sayang macam tu... kan best?
ok la... nak cont~ keje. huhu tata~

No comments: