Monday, April 19, 2010

:.Cerita Dalam Kereta.:

assalamualaikum dan selamat sejahtera... cerita dalam kereta. hmm... sebenarnya cerita ni abang aku dah cerita kat aku satu masa aritu masa on da way balik umah. nak tanya pendapat dan nasihat. [sebab tu nama entri kali ni cter dlm kete.] so, baru2 ni... [aku balik kampung weekend lepas] abang ada ungkit balik cerita yang sama sebab dia dah x tahan dgn apa yang berlaku. mungkin laaa... sbb kalu aku kat tempat abang pun aku dah luku minah tu. huhhhh!!~


abang aku ada kawan... merangkap housemate dia la. merangkap budak fak sains juga merangkap felo kolej ke2 UPM. eh eh... makin detail la pulak... huhu hurmm... budak laki ni dah bertunang. tunang dia ni pun budak UPM gak... merangkap kosmate dia dulu. sekarang ni masing2 sambung master. yg menjadi isu sekarang ni... tunang budak laki ni. sangat sangat sangat JAHAT. super duper DEVIL. hadoi... maap la kalu mulut aku ni lancang sangat tapi... itulah gelaran yg paling sesuai untuk minah tu. maap la erk... walaupun kita x kenal satu sama lain, tapi perangai kau tu memburukkan nama baik wanita yang lain. aku betul2 geram... sangat sangat GERAM. apa yg dia buat sampai aku dok sumpah dia??

1. pompuan tu sangat sangat kaki kikis. semua elaun budak laki tu dia rembat. sampai budak laki tu x makan. kereta budak laki tu dia yg guna tapi budak laki tu yg tanggung segala bagai keperluan kereta.

2. pompuan tu sangat sangat gatal!!! macam la cantik sangat. dah bertunang pun dok cari lelaki lain. dan... sangat sangat tertarik kepada lelaki kaya. mak nenek... macam la kau boleh dapat. buweeekkkk!!!!!

3. pompuan tu sangat sangat tak berbudi bahasa. kalu mengamuk... hurmmm... aku pun malu nak tulis apa yg kuar dari mulut dia. [-_-'] dan kalu mengamuk, budak laki mmg teruk kena. hadoi... sangat sangat kesian...


walaupun 3 perkara je, tapi cukup buat aku sakit sakit hati. geram dgn minah tu... dgn budak laki tu pun aku geram. kenapa la bongek sangat sampai ikut segala cakap pompuan tu??? abang cakap budak laki ni kalu ditegur, dia buat xtau je... boleh pulak dia cakap dia sayang sangat sangat kat pompuan tu. hadoi... sayang apa la kalu mcm tu? kenapa la x nampak apa yg budak pompuan tu dah buat? ish, mcm mana nak basuh budak laki ni bg celik hati skit?!


seperkara yg terlintas di fikiran aku, budak laki tu dah 'kena'. tu aje laaa... mana mungkin kalu masih waras, sanggup diperlakukan sebegitu. huhu ble abang cter, aku dah x terkata apa. [hilang kreadibiliti aku sbg doktor cinta. huhu] ble cter kat mama pun, mama terdiam. xkan la mama yg nak p ubat budak tu. mama suh abang nasihat budak laki... suh buat solat istikharah... solat hajat. minta petunjuk dan minta dibukakan pintu hati. itu pesan mama... kalu pesanan aku lak, meh aku tampar dua2nya. biar tau langit tu tinggi ke rendah!!~ terus mama baling aku dgn bantal. hadoi... mama kata jangan bawa perangai gangster. cukup2 la tuuu... huhu
aku bukan apa... kasihan dgn mamat tu. [sekejap budak laki, sekejap mamat... apa aku ni??] kalu dia putus dgn budak pompuan tu pun, bukan dia rugi pun... mmg la banyak rugi before ni... tapi fikir la demi masa akan datang. kalu berubah, ya Alhamdulillah... kalu x berubah, mmg lingkup la perkahwinan korg nanti. bukan nak mendoakan tapi... itu lah realitinya dlm kehidupan.




anak kucing baru kat umah... xde la baru sgt. 22hb 2 2010 dia lahir. manja ya amat!! nama dia chiko. hmmm... ~selingan~
p/s: aku membebel2 ni pun, bukan dia tau. huhhhh!!~

4 comments:

kerist3rbang said...

eh..eh..comelnyew kucing tu..kalo si kembo nmapk ni..hahabwk balik umah,,,hihihi

L.R said...

jangannnn... nanti budak kecik kat umah mengamuk sakan. haha =)

lavender said...

pesan kat kawan abg hang, ramai lg ppuan baik out there...cthnya aku...hahahaha

L.R said...

hahahaha dah habaq dah tapi xtau nape laki tu buta hati... sabar je laaa....