Sunday, February 8, 2015

Majlis Aqiqah Nur Azra Qaisara #BabyPCD (Mini ReU)

Assalamualaikum wbt! Halo halo.. Hehe

Harap cerita belum basi lagi. Haha 31hb Januari hari tu, saya ke Majlis Aqiqah anak Kak Uda (PCD), Hartini Yahya. Mula-mula pakat dengan Anje, nak pi sama-sama dengan depa (Anje and her husband). Anje ni mai dari Kedah ke KL dengan family dia sebab ada kenduri. Jadi, depa nak split dua group. Anje and husband pi kenduri Qaisara. Mama dan papa depa pi kenduri kat Subang. Tapi, bila Anje kata dia dah dapat kereta, maka, saya, as usual dengan Along, berkonvoi dengan Angah and her rest family. Dah plan dah nak konvoi dengan Alang and family tapi Alang ada hal yang tak dapat dielakkan. Oh, ya! Kenduri kat Telok Panglima Garang.

Kami gerak dari Serdang dalam pukul 2:15 petang dan berjumpa dengan Angah dekat Shell sebelah McD Kota Warisan. Lepas tu, terus pi ke rumah Uda. Majlis memang start tengah hari sampai ke petang. Dalam perjalanan, Along, Angah, Uda, dan Anje dok chatting-chatting kat WhatsApp. Anje yang sampai dulu habaq mai kat kita orang, hujan lebat. Masa tu, kita orang baru dapat mendung. Bila dah nak sampai, hujan memang lebat sangat! Saya park kereta kat belakang kereta Anje. Depa masih dalam kereta sebab takdak payung nak keluar. Abang Ngah pulak terus bawa kereta dekat dengan khemah untuk turunkan Angah dan Fateh. Masa tu baru nampak Uda datang bawak payung, pass kat Anje. Sangat gigih kami redah hujan. Walaupun berpayung, baju tetap basah gak sebab hujang sangat lebat.

Masuk aje rumah, terus salam dengan mak Uda dan saudara mara yang datang dari Sarawak. Peluk cium dengan Anje yang dah lama tak jumpa. Dengan Angah pun lama gak tak jumpa walaupun dekat. Memang reunion la! Saya selalu 'reunion' dengan Along aje. Maklumlah, masing-masing bujang! Tahun lepas rajin gak 'reunion' dengan Uda sekali. Masa tu Uda duduk KL, dekat nak pi jumpa. Sekarang ni, bila Uda dah ada baby, Uda pindah duduk dengan mertua dia.

Nur Azra Qaisara yang diraikan.
Siang dia tidoq sebab 'keja' shift malam. hihi
Bila dah duduk berkumpul tu, pasti akan teringat adik beradik PCD yang takdak. Walaupun masa tu dok amik gambar and pi hantaq kat depa yang tak mai, tapi kat hati dok pk.. 'kalau depa semua ada dan kita berkumpul semua, pasti syok!'

Haish, syahdu lak hati cheq! Hahahaha dah laaa.. jom layan gambar!

Selera depa makan..haha

Along dan anje the mak buyung! hihi
Abang Fateh baru bangun tidoq dan sangat pemalu...

Kena buliiii..haha

Kena buli episod 2. Haha
(Lena tidoq atas riba aunty anne)
Wefie!! (Uda nampak tangan pegang karipap! Hehe)
Ini gambar kami berlima ketika mini reunion di Majlis Aqiqah Qaisara. Err.. sebenarnya berlapan. Qaisara dan dua little caliphs bakal menyusul tak lama lagi. Hehe





p/s: Rindu awak... tiada hentinya! Haish... lamanya pi! Huhu

p/s 2: Mengorak pena di lembaran kertas diari.. nak buat reunion PCD!

No comments: