Wednesday, September 4, 2013

Kenapa sejak akhir-akhir ni...

Assalamualaikum. Hai!~ Selamat sejahtera buat semua! (^__^)v harap semua sihat-sihat sahaja. Tujuan saya menulis entri ini adalah untuk menyelesaikan persoalan-persoalan yang berbangkit, berkaitan dengan hidup saya. [Giler skema ayat!]

Err...sebenarnya, ada yang tanya saya;
Kenapa sejak akhir-akhir ni... saya diam aje, tanpa berita?
Kenapa sejak akhir-akhir ni... macam agak kusut kepala otak?
Kenapa sejak akhir-akhir ni... asyik buat entri pasal makanan dan masakan aje??!!

Ok. Bagi jawapan untuk semua pertanyaan di atas adalah... saya sedang memendam perasaan! Stress wooo... Jadi, bila tertekan, saya jadi tak menentu dan saya bukan jenis yang nak habaq mai semua masalah kat orang. Huhu Oh ya! Saya sedang giat melatih adik saya yang nak exam UPSR next week dan juga... duk rumah ni, saya rajin baca buku masakan. Maka saya akan masak mana yang saya berkenan dan saya share kat blog.

Stress! Macam-macam perkara yang saya fikirkan. Semuanya tentang masa hadapan saya. Yalah, umur dah lanjut tapi satu habuk pun tarak. Haiyaaa... (-__-")

Kalau tanya pasal jodoh, terus terang saya bagitahu, saya tak mengharap pun. Entahlah...tak tahu kenapa. Dulu, ada orang nakkan saya, tapi saya tak nak dia. Mak bapak dia bukan main suka pada saya tapi... itulah yang dikatakan jodoh. Saya tetap tak boleh terima dia walaupun dia pernah tunggu saya. Dan sekarang, dia dah berkahwin dan sangat bahagia. Saya pun tumpang bahagia. Yalah, saya dah anggap dia macam adik saya sendiri. 

Kata orang, what goes around, comes around. Apa yang pernah dirasa oleh si dia atas perbuatan saya, kini saya alaminya. Bertahun saya menanti dia tapi dia tetap menolak saya. Hmm... entahlah. Ada yang datang pun, saya biarkan dia berlalu pergi macam tu aje. Hati tetap setia menanti... Bak kata hati, saya harap sangat dia adalah 'selipar' saya yang lagi sebelah dan harus sepadan dengan 'selipar' ni. [Kalau tak sepadan pun, kena sepadan jugak!]

Masalah yang melibatkan jiwa ni memang sangat complicated. Hmm... resah dan tak dapat dikawal. Sesungguhnya cinta padaNya yang beri ketenangan. Mungkin Allah mahu saya mendahulukan cinta saya kepadaNya sebelum Dia memberikan saya selipar lagi sebelah yang sepadan dengan saya. (*__^) Sentiasalah bersangka baik padaNya.

Apapun, saya masih belum give up. I'll stand up...stay tall... walaupun kadang-kadang selalunya airmata memang akan sentiasa menemani hidup saya. Ini yang saya pegang, "Sabarlah hati...akal akan sentiasa menemani!"

p/s: currently listen to Mariah Carey-through the rain.. make me strong!

2 comments:

superengineermummylife said...

yana... kalo stress cube amalkan b complex... sebelum tdo...inSaAllah

Unknown said...

@superengineermummylife

thank you for your advice... (^___^)