Saturday, January 26, 2013

Budi Bahasa Budaya Saya!

Salam. Hai! Saya baru balik kenduri sepupu. Semalam nikah dan hari ni bersanding di belah pengantin perempuan. Sepupu saya perempuan dan nasib baik dia buat catering. Tak ada la penat sangat! hehe

Ok. Berhenti jap cerita pasal wedding sepupu. Nak cerita pasal sikap sesetengah orang yang buat-buat tak tahu nak menghormati orang lain. Apa kaitannya dengan wedding sepupu? Kes ini berlaku dalam wedding sepupu ni. Kesian... pada orang yang tak tahu nak hormat orang! Di khalayak ramai pun nak menengking-nengking orang, cakap kasar, pentingkan diri sendiri...
haiya! tak tahu malu langsung! tak boleh nak bersarbar walaupun sedikit ke?? mesti juga dengar cakap dia aje ke sampai orang lain ni dianggap macam sampah?!

Saya baru first time tengok muka orang-orang yang macam ni...tapi sepupu sepapat saya dah lama mengumpat pasal dia orang. tertinggal kereta api tol la! hahaha

tak apa laaa...doakan aje dia orang ni berubah menjadi lebih tahu menghargai orang lain. haishhh nasib baik la saya ni ada simpan sikit sabar. kalau tak, mau saya cili aje mulut makcik-makcik tu! ngeeee~

nurul dan aizam. selamat pengantin baru!!!~


p/s: nanti saya nak upload gambar majlis sepupu saya. tungguuuuu~

No comments: