Friday, April 20, 2012

panasss!!!!


assalamualaikum... pagi Jumaat yang indah. hampir hilang keindahan itu dengan berita yang didengar. belum pape dah terbakar. huhhhh!!!!!

ada orang kata, kalau kita kawen dengan seseorg itu, maka kita akan berkawen dengan keluarganya. keluarga itu termasuklah atok nenek, mak ayah, adik beradik, mak pak sedara, sepupu sepapat. ye ke? ye kot... sy xtau sebab sy x kawen lg. tapi.... kalau belum apa2 dah banyak ragam, bagaimana nak menyesuaikan diri atau nak menjadi ahli keluarganya?

kes ni bukan berlaku pada sy tapi pada sepupu sy. hadoi... keluarga ktorg dah lama lupakan. kenapa org sebelah sana nak mengingkit pula? kesian sepupu sy... dahlah dia tu lembut. ikut aje apa org kata. masa majlis pertunangan dulu, pihak sebelah sana berat sebelah. perjanjian tak adil! tapi ktorg terima aje sebab ktorg yakin si lelaki itu mampu membahagiakan sepupu sy. dahlah masa majlis pun boleh buat hal. dalam seumur hidup ktorg, tak pernah ada org lempar nasi. tak pernah okey!! tak ada org buat kecoh masa majlis. tak ada org sengaja nak bg pihak perempuan malu (konon tak nak cakap berapa jumlah hantaran. kalau ktorg tersedia kurg bilangannya dari pihak lelaki, tak malu ktorg nanti?! confirm org sana cakap ktorg tak beradat!). sekarang ni nak cakap pasal sekufu atau tidak. pelik betullah!! ini bukan berpunca dari mak ayah si lelaki itu. ini semua mak pak sedara dia yang punya pasal. wahhh, hebat sangatkah anda sehingga pandang keluarga ktorg ni macam sampah??? korg tu class sangatkah??? kalau nak mengungkit sangat, ktorg pun bolehlahhhhh...~

sekarang ni sepupu sy dah mula tawar hati. ktorg tak ada la pulak suruh dia tinggalkan si lelaki itu tapi kalau jd pada sy, sy pun akan tawar hati gak. majlis yg dirancang disember ni, rasanya akan ditangguhkan ke tahun hadapan. hai, sepupuku! bersabarlah... istikharahlah kamu supaya diberi ketetapan hati. ktorg semua sayang pada kamu. mahukan yang terbaik buat kamu. ktorg akan sentiasa menyokong kamu dan sentiasa di sisi kamu. jgn bersedih... bersabarlah. ada hikmah buat kamu. be strong!!!


gambar hiasan


p/s: 'segala kata cacian yang telah engaku berikan, membuatku rasa kosong...kosong... setiap detik diperhatikan kau cari cara putarbelitkan, kau jadikan diriku kosong...kosong....'


5 comments:

akuiwana said...

kesiannya spupu kak liana..kalau kak long mmg dh tknk kawen dh.yelah blom kawen pun dh jd mcm2,inikan pulak lpas kawen..hope kak liana n famliy sabar k? :)

L.R said...

@akuiwana

thank you dearest kak long.

skrg ni mmg boleh bersabar. hope2 kesabaran itu kekal berpanjangan...

TheShida said...

klo shida, kompom tawar hati....

Khairahimo said...

mak aih.. npe smpai lempar nc.. rezeki tuuu.. hmm.. moga d tenangkn hati sepupu yana tu n moga d permudahkn.. amin2..

L.R said...

@TheShida

i pun sama... akan tawar hati gak. huhu

@Khairahimo

moga2 laaa.... aminnnn...