Tuesday, July 20, 2010

:.FiZiK oH fiZiK....:

wahhh... penin penin penin!!! bzi bzi bzi!!! arggghhhhh... menci menci menci!!!! [hilang pedoman seketika.. huhu] ada pantun best ni...


semester dah bukak,
jalan dah kembali sesak,
teringat kolokium perut terus senak,
sekarang ni asyik nak tersedak.


nak cter pasal semalam... rasanya worst je everything yg berlaku semalam dalam lab. hua3 semalam, pertama kalinya saya ajar subjek fizik... actually prinsip fizik alam sekitar [BEST thn 1]. sebenarnya bukan kerja saya pun... dan saya xde kaitan pun utk mengajarnya walaupun saya dulu ada amik subjek ni... [5tahun lalu...] saya bantu kawan saya a.k.a rosie sbb dia kene jd demo utk subjek tersebut.




mula2 berjalan dgn lancar dan saya pun dah baca manualnya. mcm senang... dengan bantuan skema jawapan yg ada [sbb smua soklan tu saya dah lupa cara nak menyelesaikannya... haha], saya rasa xde masalah. after dr.s mengajar dan memberi arahan, students pun mula la buat eksperimen dan menjawab soklan.




pastu, ble dorg mula x paham, dorg cari rosie... dan ble rosie x paham... rosie cari saya. alamak, mati laaaa.... baca soklan, paham skema jawapan dan saya memberi keterangan. alamak, sekali lagi mati laaaa... lain dari yg lain!! alamak... skema tu ternyata salah dgn apa yg saya dan dorg buat. maka... matilah... huhu last2 dgn saya-saya skali duduk kat meja dorg n berusaha bersama menjawab soklan.... mati laaa... x semudah yg disangka. kalu dorg dari aliran fizik, ada kebarangkalian mudah memahami... tp... kalu dari aliran bio cam saya ni... buat hampeh jah!! kesian dorg... saya bbg ajaran sesat!!! huhu hilang smua muka konfiden... haha padan muka saya!

4 comments:

akulafix said...

ikhlas sudah....

Unknown said...

bukan x ikhlas tp kecewa sbb buat budak2 jd makin susah nak faham fizik... huhu

akulafix said...

aku cadang nak buka kelas fizik di ss12.sapa mau joint email aku.bayaran ciput je tapi hasilnya pasti berbaloi..

Unknown said...

ss12? ermm... katne tu?? hehe nti aku try tny2 kan kalu ada yg nak blja fizik... huhu