Monday, November 30, 2009

LuaHaN HaTi KeKaSiH~

assalamualaikum dan salam sejahtera... apa erk yg aku nak cter kali ini? errmm... pasal raya haji? ada kaitan gak la tapi... susah nak cter mcm mana. huhu errmm... semalam, sebelum balik UPM, mama duduk sebelah aku masa aku tengah minum teh sorg2. bukanlah x biasa, selalu je tapi semalam lain. lain yg mcm mana? lain yg... entah la. xtau nak diklasifikasikan. huhu bicara dari hati ke hati kot. yg aku terkejut ble mama cakap... "ma nak tanya ni tapi jangan rasa kecil hati atau apa-apa. ma bukan nak marah cuma nak tahu je... ckp2 biasa..."
terkedu sekejap aku. ish, apahal pulak? aku pun dok fikir... aku ada buat salah ke? rasa cam xde. pastu mama pun sambung... "lia ada apa-apa dengan shaznie ke?" lagi la aku terkedu. erk?! apahal pulak ni? aku pun jawab la... "xde. nape?" mama pun balas... "xde pape. cuma nak tahu je. sebenarnya... kelmarin dia datang. tau kan?" aku angguk je. mmg aku tau dia dtg tp aku xsempat jumpa dia sebab aku syok sgt main game dlm blik abah. huhu "...dia tanya pasal lia..." mama sambung lagi. erk?! alamak... pehal pulak mamat ni? "lia mesej lg dgn dia ke? chatting?" aku geleng je. "ma bukan nak larang korg berkawan tp jgn bg dia harapan. mak bapak dia kte kenal... lia bukan xtau mcm mana mak bapak dia layan lia kan? haa... fikir elok2. kalu xnak ada pape, stop berhubung dgn dia. lain la kalu lia pun suka kat dia. sama2 suka... ma xkan halang..." ish, dah jauh mama fikir ni! huhu aku pun diam je... tetiba teringat peristiwa 11 tahun lalu... masa kitorg sek.rendah. hadoi...
apa aku nak buat erk? huhu~

1 comment:

::alwaniamalini:: said...

hoh...pe kes ni????x sabar nak korek ni..lama rasa xjmpa..huhuh rinduuuuuuuuuuuuu