Thursday, August 6, 2009

trip to KL

assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.


selamat sejahtera kepada warga kota. hihi trip to KL?! mcm la x pernah p KL je ayatnyer. hehe sebenarnya, semalam [jam 1418] aku mendapat panggilan telefon drpd ateh. dia bertanyakan sama ada aku bzi ke tak. aku jwb la yg aku akan menghadiri seminar dekat fakulti. seminar drpd prof.namsik park, dr korea. pastu dia tny lg. lama ke? aku ckp la xtau sebab biasanya seminar mengambil masa yg lama. sebenarnya dia mahu mengajak aku ke KL. menemani dia mencari wisma mirama dekat jln choo cheng kay. dekat dgn Dewan Bahasa dan Pustaka. dia ada kursus dekat wisma tersebut. aku ckp nanti diskus dgn anje dan usu. lepas tu ktorg kata tgok pada keadaan. kelam kabut ktorg p fakulti sebab dah lewat. [seminar stat kul 3. hehe] sampai sana... hmm... agak mengecewakan sebab x faham dan aku ni bukan budak engine. [aku terarah kpd law. huhu] so, pe lagi, set dgn ateh, nak p kul 4. hehe


maka, bermulalah pengembaraan kami yg agak mencabar. kul 4.30 bertolak dari kolej dan terus menuju ke KL. mula2 ok je... tp bila dah masuk susur ke DBP, hmm... sesak ya amat!! dengan berbekalkan peta yg diberi oleh ateh, kami sedaya upaya mencari wisma tersebut. sampai sesat ke mana2 ntah. plaza uncang emas 3 yg x pernah jejak pun ktorg lalu. hadoi... tu belum lg kena maki dgn pengguna jln raya yg lain. kena hon lagi. bukan salah kami. kami ni dah la xtau jalan. consider la sikit. bla...bla...bla... [aku terus membebel dalam hati. mcm la yg marah kat ktorg tu dgr. hehe] ntah berapa kali pusing dekat DBP. jumpa pegawai trafik yg mcm kerenah. buat ktorg gelak je dlm kereta. haha dah jumpa jalan dia [jalan beifield], sesat lagi. bnyk sgt simpang smp juling mata. mcm kat cameron highland pun ada. sunyi dan menyeramkan. jumpa benda2 yg x pernah jumpa la... last2, wisma mirama tu depan pintu masuk DBP. hadoi... tp betul la. kalu ikut jln wisma putra mmg dekat tp ktorg yg dr selatan ni nak pusing ke jln wisma putra tu sama je dgn susur masuk ke DBP.
tgh tersangkut kat jam tu [masa nak kuar ke jln Hang Tuah], tetiba anje menjerit. "anne!!! fared ayam!!!" hah?! fared ayam KOKEN? melilau mata aku memandang sekeliling. ateh apa lagi. "anne, kuarkan kamera." aku pun kuarkanlah kamera aku dr dlm poket. masa tu dlm kereta dah bising sah. haha macam pape je.

ni gmbr Fared Ayam yg berjaya di tangkap. hahaha kelakar tol...
pastu, anje mulalah mencari Bob tapi hampa. x ada di situ. huhu mungkin tengah training untuk pementasan teater kompilasi volume II kot. ni aje yg ktorg nmpk kat depan gerai makan DBP.

gmbr ni pun dah buat ktorg rasa epi sangat. haha

yg ni lak watak tmbhn utk teater ktorg. hahaha maaf la erk, blur...
setelah berjaya menyelamatkan diri dari kesesakan lalu lintas di KL, ateh tny nak ke mana. aku pun ckp dataran merdeka. [gler patriotik!!!!] pastu ateh kata, p KLCC la. haa... semua setuju. haha mula lah mencari jln bukit bintang. hehehe pastu sesat lagi. nsb baik x sampai zoo negara. hehe

cantik r... suasana pd waktu mlm. hehe rasa cm nak p lagi. [cm la x pernah p. hehe] nak berkelah kat sana. aku dah ckp kat anje, nak buat reunion PCD kat KLCC. cam ok je. hehe pastu aku nk masuk petrosains. nak main sepuas2nya kat sana. pukul 10 lebih baru bertolak balik ke kolej. pelik r... x sesat lak. hehe
p/s: kami adalah tourist guide yg berjaya. pusing KL je la... kalu nak sesat, leh la ajak aku lagi. haha
p/s 2: selamat maju jaya kepada semua. hehe
p/s 3: nak p KL tower gak la pasni...

1 comment:

::alwaniamalini:: said...

hihihi..thanks anne temankan aritu..
semalam alhamdulillah selamat smpai dan selamat pulang hehehe